Ερώτηση: Έχω έναν νέο πελάτη, όπου αυτήν την στιγμή φιλοξενεται σε άλλο πάροχο και θέλει να μεταφέρει την ιστοσελίδα και emails στον reseller λογαριασμό μου. Ποιά βήματα πρέπει να ακολουθήσω;
Αφορά : webhosting | email hosting
– Εισαγωγή :
Είσαι freelancer ή digital agency ή εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων.
Ένας νέος πελάτης, όπου διαθέτει ήδη ιστοσελίδα και hosting υπηρεσία σε άλλο πάροχο, ενδιαφέρθηκε για τις hosting υπηρεσίες σου και επιθυμεί να μεταφερθεί στην δική σου reseller hosting υπηρεσία και διαχείριση.
Καταρχήν συγχαρήτηρια! Άλλος ένας πελάτης θα απολαύσει τις υπηρεσίες φιλοξενίας μας αλλά και την δική σου φροντίδα. (Για να ευλογήσουμε και λίγο τα γένια μας.)
Παρακάτω σου περιγράφω τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις και κάποιες χρήσιμες τεχνικές συμβουλές.
– Ο hosting λογαριασμός :
Τι είναι ένας “hosting λογαριασμός” ή αλλιώς “λογαριασμός φιλοξενίας” και απο τι αποτελείται ;
Μια γενική περιγραφή είναι η εξής:
Ένας hosting λογαριασμός είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι, ένα κομμάτι πίτας ενός webserver όπου προσφέρει πρόσβαση σε λογισμικό και web υπηρεσίες του server έτσι ώστε εσύ ο πελάτης να μπορείς να προσθέσεις το domain name σου και να το αξιοποιήσεις διαδικτυακά.
Απο τι αποτελείται ;
Αποτελείται από (με την σειρά που συστήνουμε να ακολουθήσεις για την μετάφορά) :
- 1. WEB (αρχεία και φάκελοι)
- 2. Database (βάση δεδομένων)
- 3. eMail (Τα mailboxes της μορφής user@mydomain.tld)
- 4. DNS (οι nameservers για το domain)
- 5. Domain Name (καταχωρητής)
Εφόσον αυτά είναι τα περιεχόμενα ενός hosting λογαριασμού, αυτά πρέπει να μεταφερθούν από τον τωρινό πάροχο στην δική σου διαχείριση.
Εαν ο πελάτης διατηρεί υπηρεσία hosting στον άλλο πάροχο με control panel (πχ plesk ή cpanel), θα ζητήσεις να σου δώσει πρόσβαση σε αυτό το controlpanel.
Αν ο πελάτης δεν διαθετεί πρόσβαση στο controlpanel υπάρχουν άλλοι μέθοδοι.
Άνοιξε μας ένα support ticket να σε βοηθήσουμε.
– Η διαδικασία και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις :
- 1. WEB.
Αφού κάνεις login στο controlpanel του προηγούμενου παρόχου, θα χρειαστεί να πάρεις αντίγραφο του document root.
Το document root σε plesk είναι ο φάκελος httpdocs.
Το document root σε cpanel είναι ο φάκελος public_html. - 2. Database.
Μέσα στο controlpanel θα βρείς και την βάση δεδομένων. Με το phpmyadmin μπορείς να πάρεις αντίγραφο της βάσης δεδομένων.
- 3. eMail.
Στο plesk panel του λογαριασμού που διατηρείς στην WebHosting|4U θα βρείς την λειτουργία Email Import
Με το email import μπορείς να μεταφέρεις τα περιεχόμενα των mailbox από τον προηγούμενο πάροχο.
Για να πραγματοποιηθεί αυτό χρειάζεται να γνωρίζουμε τους email κωδικούς των mailbox. Αν δεν τους γνωρίζεις, αναγκαστικά πρέπει να γίνουν reset. (υπόψιν αν γίνουν reset, πρέπει να επαναρυθμιστούν οι email clients πx Outlook ή Thunderbird)

4. DNS
Μετά το τέλος της μεταφοράς των αρχείων/φακέλων/βάσης/emails, είσαι έτοιμος να αλλάξεις DNS.
Στο controlpanel του παρόχου δηλώνεις τους απαραίτητους nameservers στον καταχωρητή του domain σου έτσι ώστε πλέον το domain name να λειτουργεί από τα δικά μας συστήματα.
Για τα .gr domains η ενημέρωση ολοκληρώνετα από 6 έως και 24 ώρες. Για όλα τα υπόλοιπα ξένα domains η αλλαγή ολοκληρώνεται πολύ πιο σύντομα.
5. Domain Name (καταχωρητής)
Χρησιμοποιόντας τον κωδικό εξουσιοδότησης μπορείς να ξεκινήσεις την διαδικασία αλλαγής καταχωρητή.
Για τα .gr η αλλαγή καταχωρητή είναι δωρεάν και ολοκληρώνεται σε πραγματικό χρόνο αμέσως, ενώ για όλα τα υπόλοιπα ξένα domain names η διαδικασία αλλαγής έχει κόστος μεταφοράς, ενώ ταυτόχρονα το domain παίρνει +1 χρόνο ανανέωσης.
Η διαδικασία αλλαγής καταχωρητή δεν είναι υποχρεωτική, αλλά συνιστάται για την πιο ομαλή διαχείριση του domain σου.
Πρακτικά με το βήμα 4 η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ενημέρωση των nameservers. Μετά την πλήρη ενημέρωση το domain name λειτουργεί από τα δικά μας σύστήματα.