Μεταφορά emails από plesk σε email hosting.

Μεταφορά emails από plesk σε email hosting.


Ερώτηση: Θέλω να χρησιμοποιήσω την email hosting υπηρεσία και να μεταφέρω τα email μου από το plesk panel. Ποιά βήματα πρέπει να ακολουθήσω ;

Αφορά : webhosting | email hosting


Εισαγωγή :

Όπως συνηθίζετε, με την αγορά ενός hosting πακέτου, εκτός από την φιλοξενία ιστοσελίδας, ένας πάροχος υπηρεσιών hosting προσφέρει και φιλοξενία email διευθύνσεων, εντός του ίδιου πακέτου χωρίς επιπλέον κόστος.

Στο controlpanel του παρόχου μας (plesk/cpanel/virtualmin κλπ) θα βρούμε τα εργαλεία έτσι ώστε να δημιουργήσουμε email διευθύνσεις με το domain name μας της μορφής πχ info@mydomain.gr

Υπάρχουν περιπτώσεις όμως όπου η λειτουργικότητα του control panel δεν επαρκεί και χρειαζόμαστε επιπλέον χαρακτηριστικά και εργαλεία για δικά μας email και της ομάδας μας.

Ταυτόχρονα, από design τα controlpanels εγκαθίστανται σε single servers (bare metal ή virtual) όπου αυτό σημαίνει ρίσκο downtime σε περιπτώσεις βλάβης. Στις περιπτώσεις όπου ένα plesk ή cpanel είναι εγκατεστημένο σε high availability virtual machine το ρίσκο είναι ακόμα μικρότερο για downtime αλλά πάλι δεν έχουμε την λειτουργικότητα που χρειαζόμαστε.

Στην WebHosting|4U υλοποιήσαμε ξεχωριστή και ανεξάρτητη email hosting υπηρεσία, αποκλειστικά και μόνο για παροχή φιλοξενίας emails σε ένα high availability περιβάλλον με υποστήριξη από πολλαπλά συστήματα, υψηλό score deliverability και μηδαμινό ρίσκο downtime.

Είναι εμπλουτισμένη με πολλαπλά χαρακτηριστικά και πακέτα ενώ είναι σχεδιασμένη για να επιτρέπει την συνεργασία μεταξύ συναδέλφων και ομάδων. Υποστηρίζει whitelabel λειτουργικότητα από resellers.

Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις :

Παρακάτω σου περιγράφουμε, την σειρά που εμείς συστήνουμε, τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις έτσι ώστε η email υπηρεσία για ένα domain name να σταματήσει να λειτουργεί από το plesk panel του shared hosting και να δουλεύει από την email hosting υπηρεσία.

1. Κάνουμε login στο plesk panel και βρίσκουμε την επιλογή DNS Settings

Ανοίγουμε το tab Settings και βλέπουμε την τιμή του πεδίου TTL

Η default τιμή είναι 1 μέρα (24 ώρες). Αυτό σημαίνει ότι αν κάνουμε μια αλλαγή στην dns zone ενός domain, η αλλαγή θα ενημερωθεί στους υπόλοιπους nameservers του πλανήνη μετά από 24 ώρες.

Αλλάζουμε την τιμή του TTL σε 15λεπτά, μία μέρα πριν κάνουμε τις συνολικές αλλαγές στο domain.
Για παράδειγμα αν θέλουμε να κάνουμε τις αλλαγές Κυριακή, το TTL ιδανικά θέλουμε να το έχουμε αλλάξει από Παρασκευή.

Με αυτήν την αλλαγή, την ημέρα των αλλαγών, το dns παγκόσμια θα ενημερωθεί εντός 15λεπτών.


2. Kάνουμε login στο email controlpanel (αν έχετε reseller λογαριασμό) ή στην περιοχή πελατών μας, αν είστε απλός πελάτης.
Δημιουργούμε τo domain name και τις email διευθύνσεις.

3. Με το ImapCopy εργαλείο, μεταφέρουμε το περιεχόμενο των mailbox από τον plesk server στο email hosting. Πατώντας στο drop down menu στην Διεύθυνση mailserver, επιλέγουμε τον server.

Μετά την μεταφορά του περιεχομένου των mailbox είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στις αλλαγές των dns ρυθμίσεων.

Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν περιγράφονται στο παρακάτω άρθρο
https://webhosting4u.gr/docs/email-hosting-mx-records


3. Μετά τις dns αλλαγές, πρέπει να σταματήσουμε από το plesk την email λειτουργία.

Από τα mail settings του plesk επιλέγουμε Disabled for incoming mail ή Not configured.

Επαναφέρουμε το DNS TTL στην default τιμή που είναι 24ώρες.

Διαγράφουμε από τα dns settings την dkim εγγραφή του plesk panel και την spf εγγραφή.

Δεν προσθέτουμε 2η spf txt εγγραφή, αλλά τροποποιούμε την υπάρχουσα.


Συχνές ερωτήσεις :

– Ο καταχωρητής του domain name δεν είναι η WebHosting|4U. Επηρεάζει την διαδικασία ;

Όχι η διαδικασία δεν επηρεάζεται.

– Οι nameservers του domain είναι σε άλλο πάροχο. Μπορώ να συνεχίσω την διαδικασία;

Ναι μπορείτε να συνεχίσετε την διαδικασία. Θα ακολουθήσετε ακριβώς τα ίδια βήματα σαν να ήταν στο δικό μας shared hosting.

– Σε πιό στάδιο της διαδικασίας πρέπει να κάνω αλλαγή καταχωρητή;

Τεχνικά, δεν απαιτείται αλλαγή καταχωρητή. Ωστόσο μπορείτε να ξεκινήσετε την διαδικασία όποτε θέλετε.

– Ο πάροχος μου (cosmote/wind/vodafone κλπ) δεν έχει ενημερωθεί ακόμα. Τι πρέπει να κάνω;

Οι nameserves των παρόχων διατηρούν το δικό τους reload time και την συχνότητα όπου ανανεώνουν την dns cache τους. Επίσης πολλοί nameservers δεν σέβονται το TTL όπου έχουμε ορίσει στην δική μας dns zone. Δεν αυτήν την περίπτωση δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Πρέπει να περιμένουμε την ενημέρωση τους.

– Οταν δηλώνω MX εγγραφές πρέπει να διαγράψω τις προηγούμενες;

Ναι. Οι προηγούμενες mx εγγραφές πρέπει να διαγραφούν την ίδια στιγμή που ανανεώνουμε τις dns εγγραφές μας με τα νέα MX records. To ίδιο για Dkim και spf.